• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Giresun

Valilikler

T.C. Piraziz Kaymakamlığı
T.C. Piraziz Kaymakamlığı
T.C. Piraziz Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Kamu Hizmetleri Standartları Tüketici Hakem Heyeti Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurumsal Kimlik Tarihçe
  • PİRAZİZ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
27
Ocak2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kamu Hizmetleri Standartları
    • Tüketici Hakem Heyeti
    • Kamu Görevlileri Etik Kurulu
    • Kurumsal Kimlik
    • Tarihçe
  • PİRAZİZ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi Başkanlığı
      • İlçe Milli Emlak Şefliği
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
KAYMAKAMLIK
  • Kaymakam
  • Kaymakamlık Birimleri
    • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
  • İlçe Protokol Listesi
  • Kamu Hizmetleri Standartları
  • Tüketici Hakem Heyeti
  • Kamu Görevlileri Etik Kurulu
  • Kurumsal Kimlik
  • Tarihçe

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ

Piraziz Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ilçemiz Nüfus Müdürlüğü bünyesinde hizmet vermektedir. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığını İlçe Nüfus Müdürü Kerim ÜNEL, Raportörlüğünü İlçe Nüfus Müdürlüğü Personeli Sercan KILIÇ yapmaktadır. Şikayette bulunmak isteyen tüketicilerin Kaymakamlık Binasının 1. Katında bulunan İlçe Nüfus Müdürlüğüne  bizzat başvurmaları gerekmektedir.

TÜKETİCİ KÖŞESİ 

4822 Sayılı Kanun ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun amacı, Kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tanzim edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.

Yasa, tüketicilere bir takım yasal hakları tanıdığı gibi, satın alınan mal ve hizmetlerde tüketicilerin sorun yaşadıklarında dikkat etmeleri gereken bir takım kuralların ve yasal sürelerin olduğunu da unutmamaları gerekir.

Yasa, tüketicilerin tarifini, bir mal veya hizmeti, ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiler olarak tanımlamıştır. 

Bu nedenle, tüketiciler satın almış oldukları mal veya hizmetlerde sorun yaşadıklarında, şayet ürünün veya hizmetin parasal değeri (2012 yılı için) 3.032,65 TL.(üçbinotuziki TL Altmış beş KŞ) altında olan tüketici sorunlarının çözümü için her ilçede Kaymakamlık bünyesinde kurulanİlçe Hakem Heyetleri Başkanlığı’na şikâyet konusunu içeren bir dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, fiş, garanti belgesi, satış sözleşmesi v.s.) başvurabilirsiniz. Tüketiciler başvurularını ikamet ettikleri İlçenin Hakem Heyetleri Başkanlığı’na yapabilecekleri gibi, ürünü satın aldıkları İlçenin Hakem Heyetlerine de başvurabilirler. 

1 Ocak 2012 tarihinden itibaren satın aldığınız ve şikâyet konusu olan mal veya hizmetin değeri 1.161,67 TL.’nın (Bin yüzaltmışbir TL Altmışyedi KŞ.) altında ise sorunun çözümü içinTüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, Hakem Heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır. Hakem Heyetinin verdiği karar lehinize ise, satıcı veya sağlayıcının bu karara uymaması durumunda İcra Müdürlüğü’ne müracaat edebilirsiniz. 

Hakem Heyeti kararı aleyhinize ise 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir. Tüketici Mahkemeleri nezdinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

Tüketicinin satın aldığı ve şikayet konusu olan mal veya hizmetin değeri 1.161,67 TL.’nin üzerinde ise Hakem Heyetlerine başvurulacağı gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurabilir. İlçe Hakem Heyetlerinin parasal değeri 1.161,67 TL.’nin üstünde ve 3.032,65 TL’nin altında ise, aldığı kararlar delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. 

Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir. Parasal sınırlar (alt ve üst limitler) her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında arttırılır.

Satın aldığınız mal veya hizmet satıcı veya sağlayıcı tarafından vaat edilen veya standardında olmayan veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ve hizmetler ayıplı sayılır. 

Tüketici, malın veya hizmetin teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. 

Bu durumda; Tüketicinin seçimlik hakları;

· Malın yenisi ile değiştirilmesini,

· Ödediğiniz bedelin iade edilmesini,

· Ayıbın neden olduğu, değer kaybının bedelden indirilmesini,

· Ücretsiz olarak tamir edilmesini,

Talep edebilirsiniz.

İmalatçı veya ithalatçılar, ithal ettikleri veya ürettikleri Sanayi Malları için ürettikleri Sanayi Malları için Bakanlıkça Onaylı Garanti Belgesi düzenlemek zorundadırlar. 

Garanti süresi malın teslim tarihinden başlar ve asgari iki yıldır. Garanti Uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır. Satın alınan mal ve hizmetlerdeki gizli ayıp süresi de iki yıldır. 

Yurt içinde üretilen veya ithal edilen Sanayi Mallarının tanıtım, kullanım, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslar arası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satılması zorunludur. 

Kapıdan Satışlarda veya Kampanyalı Kapıdan Satışlarda;

Tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar, Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmadan sorumlu değildir.

Kapıdan Satışlarda, tüketici sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar. Bu satışlarda sözleşmenin yapılması ve bir suretinin tüketiciye verilmesi zorunludur. Cayma bildirimi sözleşmenin ön sayfasında bulunması gerekmektedir.

Bu konuda detaylı bilgiyi 4822 Sayılı Kanun ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda bulabilirsiniz.

Tüketici Haklarının, Hak arama bilincine dönüşmesi için el ele verelim.

İLETİŞİM TELEFONLARIMIZ: 0 454 361 35 50


NOT: Sunacağı Eklerden (fatura, serviş fişi ,dekont,sözleşme vs.) ve Aşağıdaki Dilekçe Örneğinden Dörder Adet 

Doldurulup Tüketici Hakem Heyetine Başvurulmalıdır.

Dilekçe Örneği İçin Tıklayınız

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
Yeni Mahalle Bahtiyar Aydın Bulvarı No: 23 K:2 28340 Piraziz/GİRESUN
0 (454) 361 32 03